SVAR:

Bettan i Stöde om Vår eftermiddag:
Barn blir vad man gör dom till och verkar som att du vill ha Melwin väldigt mammig.Tror säkert att han skulle kunna vara med någon annan några timmar utan att ta skada men är nog snarare du som tar skada om du skulle lämna bort han.Hur blir det när han ska börja på dagis då om du inte ens kan lämna ifrån dig han nu några ynka timmar???


SVAR:
Ne jag vill inte ha Melwin jätte mammig och de är han inte heller nu inte alls som förut.
Men jag tycker inte man ska slänga i väg ungar hit och dit, barnen ska vara upp i sina föräldar och ska man lämna bort dom vid nattning sovning så ska de inte vara strax innan, när de sover eller något likande.
Man ska förberedda barnen på att de ska komma någon som ska passa dom medans mamma och pappa är borta.
Melwin skulle nog bara tycka de va roligt med barnvakt, men jag skulle aldrig ha mage att lämna han när han sover för vakna han och ha en marddröm eller dyligt och bli rädd så kan allt bli helt fel.



Kommentarer
Postat av: Bettan i Stöde

Men tror du seriöst att du kan säga till Melwin att nu kommer mormor eller vem det nu än är och passar dig för mamma och pappa ska bort???Han är ju för liten för att förstå.Och varför kan inte Mickes mamma passa Melwin för?Du nämner aldrig henne som ett alternativ till barnvakt,det är alltid din familj som ska passa Melwin,tror säkert att hon lika kapabel att passa Melwin som din mamma är,hon har ju haft småbarn själv så hon vet ju hur man gör.

2009-02-24 @ 20:41:54
Postat av: Anna

Bettan i stöde måste ju vara fejk, luras inte av henne T

2009-02-24 @ 22:54:48
Postat av: Tezz-a

Jag och min bror passades ibland av grannar några kvällar och våran farmor och farfar (en helg i månaden samt några weekend när de skulle utomlands och vi var typ 2 o h 5 år) när vi var liten och mina föräldrar behövde lite avlastning. Och därav är jag och min bror väldigt öppna för nytt och vi hade inte nå problem med dagis eller nytt folk. Klart man har det i början men det går bort. Ett prakt exempel är ju MM´s älste son! Kan du hitta en öppen och social pojk så säg gärna till! :)



Och jag kan (nästan förstå) hur det känns att lämna bort sitt barn under en tid. Men ni behöver egen tid oxå, vuxen tid. Går man bara hemma med barn så blir ju hjärnan till gele, och det vill man ju inte.

2009-02-25 @ 18:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0