Min natt/morgon

Jag somna efter mycke om och men igår.
Ingen bebis rörde sej så jag somna med en stor grop i magen och tårögda ögon..
Vid halv 12 vakna jag av att Melwin drömmer mardrömmar och är rädd.
Tur jag inte for hem ifrån, jag känner min son för väl han känner på sej saker och ting (barn är inte duma)

Jag klev upp tog hand om sötnosen som va rädd, som tur va kom älsklingen hem i samma veva så han tog över.
Men Melwin ville inte sova i eget rum så en trött mamma och en trött pappa lät han sova mellan oss. =)
De va mysigt att ha hela familjen samlad i vår säng.

imorse när jag vakna så hade jag fortfarande en olidlig mensvärk och ingen bebis rört sej.
Jag ringde BM och hon bad mej ringa förlossningen på en gång.
JAg ringer dit och prata med dom och de be mej omedel bart komma in.
Jag ringer älskade mamma och hon kommer och ta hand om Melwin, hon är för underbara min älskade mamma.
Hon kom vid 9 då for jag, Melwin blev lite ledsen och ville inte att jag åkte.
De värkte i mitt hjärta jag grät när jag gick ute genom dörren, av både rädsla och späning.
Samt att de känns så klart i mamma hjärtat att lämna sin skatt.
Men jag visste Melwin va i trygga händer hos sin underbara mormorm hemma.. =)
Så jag kunde ändå koppla av, jag ringde då jag kom på sjukhuset och då va allt lugnt.

Jag kommer dit de lägger mej och sätter en CTG, de visa lite förvärkar men hitta inga fosterljud.
Jag börja gråta och ringer till Micke...
Han kommer ganska snabbt upp till mej, han kom presic till UL.
Där hittade dom knoppens lill hjärta på en gång först låter de konstigt men sedan så bli de normalt.
Så de va skönt.
De mätte hjärtfrekvensen på bebisen och sedan gjorde de alla koller som man gö vid ett UL.
De mätte bebisen, den är fortfarande liten, -200gram mot för va den borde väga.
Men de hoppas och tror bebisen ska lägga på sej mot slutet.
Bebisen rörde sej men varför jag inte känner den vet dom absolute inte.. :-/

De ha nu tage massa blodprover på mej ny urin odling med mera..

Jag ska försöka varva ner ännu mera nu, men de är inte så lätt



Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Nu tar du det lugnt. Låt micke ta hand om hemmet....

2009-02-25 @ 13:28:46
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: matilda

säg till om du vill ha hjälp med nånting, passa melwin osv. jag och linda kan mer än gärna ställa upp :) <3

2009-02-25 @ 16:23:24
URL: http://matildaw.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0