Dagis

Idag så ringde jag kommunen och fråga om de verkligen mena stöde.!
Hon sa att dom fixa en plats åt mej här på skönsmon  åt lillen jag blev glad och tackade.
Sedan slog de mej och fråga vilken förskola.
Då Fick jag till svar TALLBACKEN.

De känns så dära, för de första så bo Melwins farmor i samma hus som Tallbackens förskola sedan för de andra så bo en vän och hennes son i samma uppgång som Tallbackens förskola.
Han vet så väl att båda bo där och jag tror inskolningen kommer bli oerhört svår och jobbig för Melwin på de sättet.
Men de behöver inte bli så.
Sedan om min vän och hennes son vill gå ut och leka på deras lekpark som dom ha ALL RÄTT att göra så kanske dagis är ute samtidigt och Melwin kanske ser dom då vet jag att han absolute kommer vilja följa med dom hem han verkligen älskar min vän och hennes underbara son.
De kommer bli lite svårt.

Jag känner mej så där, förskolan ha jag hört bra om de ända som inte är så bra är för att sedan dom öppna denna förskola 1 jan så ha dom INTE vare ute en enda dag Mickes mamma ha kollat ut varje dag hon vare henne vilket hon är nästan JÄMT.
Men inga barn varken på förmiddagen eller eftermiddagen.
De ska jag fråga sätt imorgon..!
För jag vill att Melwin ska vara på ett dagis där dom är ute och leker och ha aktiviter på endera förmiddagen eller eftermiddagen.
Men men vi få se, dom ha säkert sina orsaker..
Tyvärr ha denna förskola heller inte sovning ute för barnen de är så att barnen ska sova på madrasser där, vi få se om min go knopp klara av de..
Men han lär nog lära sej med tiden.
På förskolan efter 1april kommer de vara ca 25barn på 4vuxna, själv tycker jag de är mycke barn på för lite vuxna.
Men jag få se hur de är imorgon.
De sa så idag när jag ringde dom imorse.
De är ENDAST 1åringar på förskolan och som de lät så ska Melwin vara älst vilket känns både roligt och jobbigt för dom som är lite yngre än Melwin lä ju kräva en hel del mer än vad Melwin gö och han kräver ju sitt oxå.
Jag förstår inte hur man kan hinna med ca  25st blöj barn på 4st vuxna. Alla barnen kanske inte heller kan äta själv.
Melwin kan ju äta själv men vid lunch är han oftast så trött att han hänger med huvudet och då orka han inte äta själv och då är de matning som gäller.
Jaja, vi få se vad de säger imorgon och hur de känns för oss när vi besöker dom imorgon.

Micke tog ledigt så vi kan hälsa på där tillsammans, och få en uppfattning egensamt.
Tycker de är ett svårt beslut efter som de är som de är..
Vi få se hur vi känner imorgon.
De är som mamma säger, om ni känner ni kan tänka er ha han där så testa skola in han och gå de inte få vi väl lösa de på något annat sätt.


Ne nu ska jag lägga mej ner och drömma om underbara TACOS suget jag ha..!!

Kommentarer
Postat av: Bettan i Stöde

Jag tycker absolut att ni ska ha Melwin på dagis i Stöde,jag har själv min son Ture på dagis här i Stöde och han trivs kanon bra och personalen är super.Tycker ni att det blir för långt att pendla så finns det några lediga lägenheter i Stöde om ni vill flytta hit.Stöde är ett bra samhälle,naturnära och det mesta finns här som affär,skola,vc mm.Ta er en funderare på Stöde.I Stöde har vi alla en fin gemenskap och alla vet allt om alla och händer det något så får man genast reda på det.Tror Stöde skulle passa er perfekt,hörde förresten att det finns en ledig brevbärartjänst här och din kille är ju postis så vad väntar ni på.Flytta hit vettja.Varma kramar från Bettan...

2009-02-23 @ 20:13:55
Postat av: Jossan

Oj, det lät konstigt att de inte varit ute något, det tycker jag absolut att ni ska fråga om...



Jag håller även med att "bara" 4 fröknar på 25 små barn lät lite lite...



På Ps dagis är de 4 st på 15 barn och då är ju ändå alla barnen över 3 år...



Hoppas att det verkar vara bra ändå nu när ni äntligen fått en plats i närheten..

2009-02-23 @ 21:03:38
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/
Postat av: MM

Jag tycker hellre att ni ska vänta me att sätta Melwin på dagis tills ni får en plats på det dagis som ni verkligen vill ha han på !! Du går ju ändå hemma nu, och ska va mammaledig när bäbis kommer, så det är ju ingen brådska egentligen !! ;) (om ni inte skulle vilja ha han på Tallbacken mena ja på)





2009-02-23 @ 22:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0