DAGIS Kris

Ja idag ringde jag kommunen och hörde om dagis så säger damen till mej ja du de ser tungt ut på dagis fronten i närheten för er.
Eran son som de ser ut nu kan få närmaste plats i stöde jag skrek rakt ut och fråga om de verkligen få göra så.
Ja vad ska vi göra sa hon.
Jag sa om han kommer till stöde så ska han inte ha platsen sa jag.

Hon skulle göra allt som stod i sin makt att försöka få en plats lite närmare åt oss.
Faaan vad less jag bli.
Vi ha sökt plats på skönsmon från och med 1 april och vi hoppas få någonting här nu.
Men vi lä väl få dagiset som är i samma hus som mickes mamma och de gå inte för då kommer Melwin inte vilja gå på dagis.
Jajaj vi få väl se hur vi gö med allting.
Bli så less jag som vill att Melwin ska gå på dagis, ett tag innan bebis kommer och sedan gå på sommar lov med oss och sedan börja till hösten igen men bara några få dagar.

Vi få se hur de bli, de lovade att beskedet skulle komma i brev lådana under första veckan i mars.

ååååååååååå jag bli toig på alla bekymmer men detta bekymmer lägger jag på lut ett tag för jag vet ingenting och nu är mina SD mycke viktigare att ta hand om sressa jag för detta bli de nog bara värre.
Så jag ska FÖRSÖKA inte tänka på de men inte de lättaste..

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Va i stöde?????? hallå... Ni bor ju i sundsvall...

2009-02-16 @ 13:18:03
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ja tyvärr är det ju så, man måste vara ute i god tid !!

Vi har redan ställt Lily på kö till Pontus dagis för att vara säkra på att hon får plats där..



Hoppas att det löser sig för er och att ni får en plats i närheten...

2009-02-16 @ 13:18:30
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/
Postat av: Malin

STÖDE??! =0 Du kan ju inte på fullaste allvar mena att hon sa Stöde då ni bor i Sundsvall?! Okey om man får åka genom stan men 7-8 mil, det låter ju för dumt för att vara sant!

2009-02-16 @ 18:16:40
Postat av: Maggan Andersson

Hur kan du säga att Melwin inte vill gå på dagis på Skönsmon?Han är väl ändå för liten för att kunna uttrycka vad han vill så måste ju snarare vara du som har något emot just det dagiset....

2009-02-16 @ 21:03:04
Postat av: Therese Gravid och Melwins Mamma

Postat av: Maggan Andersson

Hur kan du säga att Melwin inte vill gå på dagis på Skönsmon?Han är väl ändå för liten för att kunna uttrycka vad han vill så måste ju snarare vara du som har något emot just det dagiset....



Svar:

Helt rätt jag skrev fel de är jag och vår familj som inte vill att han ska gå på de dagiset efter som de ligger i samma hus som Melwins farmor och då bli de lätt att de bli massa bakslag men de behöver inte vara så.

Sedan så ha jag lite emot lägenhets dagis oxå..

2009-02-17 @ 08:01:18
URL: http://livetsommammma.blogg.se/
Postat av: MM

STÖDE !? Blir ju 20 mil varje dag (dit å hem, lämna å hämta) :O Men dom säger ju att det är för fullt här i Stöde åxå ! Att det knappt finns plats för barna som bor här ! Knepigt !

2009-02-17 @ 13:53:15
Postat av: Therese- Melwins mamma-

STÖDE !? Blir ju 20 mil varje dag (dit å hem, lämna å hämta) :O Men dom säger ju att det är för fullt här i Stöde åxå ! Att det knappt finns plats för barna som bor här ! Knepigt !



2009-02-17 @ 13:53:15



SVAR:

Ja de lbi en hel del åkning om vi skulle ta den platsen men de ska vi INTE göra.

Ja men så sa kvinnan till mej.

Men de är väl så att Melwin är i tur ordning att få plats och vi ha ju blive lovad en plats till 1april så de få väl ge de som finns!

Melwin ha väl stått i kö längre än visa barn som bo på platsen.

Ja jag vet inte de va så de sa till mej.. :(

2009-02-17 @ 14:58:12
URL: http://livetsommammma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0