DAGIS besöket

Nja, vi vet inte hur vi ska göra med dagiset vi besökt och fått plats på.
De känns inte alls rätt, när vi kom dit i dag strax efter 9 stod frukosten på bordet fortfarande inga barn fika och visa barn höll på klä på sej för att INVIGA gårdem för första gången.
Detta dagis är ny öppnat från och med 1jan och de ha ALDRIG vare ute på gården förut förens idag och de tog endast med 5 barn åt gången ut pga. att de tyckte de va jobbigt (de sa de tyckte de va jobbigt)att lyfta upp barnen som inte kunde gå så bra i tjocka overaller med mera..
De klädd 5 barn som fick gå ut och leka dom restreande 18barnen som va inne lekte för fullt.
De hade inte hunnit duka undan frukosten sa dom.

De bruka fika vid 7.30 och dom hade inte HUNNIT duka undan frukosten när klockan va 9.
De gjorde mej äcklad med mera, jag såg smöret va alldeles löst och äcklingt leverpastejen va mökare med mera.. urscha.

Sedan så åt barnen i samma rum som där man leker med bilar och all leksaker vilket gjorde de va rörigt grejer över allt, kritor på golvet som barnen gick och åt på och en massa yrs.
Ne de kändes inge bra alls för oss.
Men vi få se hur vi ska göra med platsen om vi ska tacka ja eller inte.

Sedan så va de 2 ny inskolade barn som fick gå RUNT och grina och skrika efter sin mamma dom stod vid ytter dörren och rök för dom ville inte vara kvar där.
Fröknarna tog inte upp barnen utan dom lät dom skrika en bra stund och sedan så hämta dom barnet och krama om men efter en stund släppte dom ner pojken och lät han skrika en stund.
De tyckte jag känndes jätte jobbigt att de lät pojken vara trots att han va så pass ledsen att han ville gå hem och vara med sin mamma.
Men fröknarna sket helt enkelt i pojken.
Vi kände oss mer eller mindre bara ivägen där och fick inte alls trevligt bemötande av dom vilket kändes skit.

De visa snabbt runt oss och vi fick ingen bra info om någonting.
Ne, vi vet inte hur vi ska göra men luta nog mot vi skiter i de där dagiset.. :(

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Som det låter på det du skriver så tycker jag ni ska strunta i det & vänta tills ni får en plats där ni verkligen vill ha honom....

2009-02-24 @ 11:17:00
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gaaaahhhhh! har du besökt något småbarnsdagis förut eller?? Vakna.

2009-02-24 @ 11:54:11
Postat av: Jossan

Men gud vad hemskt, ja så går det väl när dom har för lite personal, men på ett sådant dagis skulle inte jag heller vilja sätta mitt barn...



Vet inte vad "Hanna" varit på för dagis men på de 3 Pontus har gått på har det då aldrig varit så där...

Frukosten plockas undan direkt av en fröken medan de andra tvättar barnen...



Nä usch, det där lät inte alls som ett bra ställe

2009-02-24 @ 12:04:54
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja man vill ju inte vara negativ men nog vill man ha ett dagis där det fungerar lite bättre än sådär och att de är ute mer än en gång per månad. Jag skulle ha väntat tills det kändes rätt om jag hade den möjligheten.

2009-02-24 @ 12:20:30
URL: http://edar.blogg.se/
Postat av: Malean

jag praktiserade på ett dagis en gång i tiden där dom var sådär mot en pojke. han var bara 1år och väldigt mammig så han gick ju runt och var lessen för han ville ju för tusan inte vara på dagis! så jag tog upp honom och myste med han i hopp om att han skulle känna sig trygg, men då fick jag världens utskällning! jag skulle minsann låta han gå runt alldeles själv å vara ledsen.. jag slutade efter två dagar, kunde inte se när dom lämnade stackarn själv. så något sånt dagis skulle jag aldrig lämna mitt barn på!

2009-02-24 @ 15:50:28
Postat av: -C-

Oj oj, "inte hunnit". Ett starkt bevis på att mer personal behövs. Åtminstone 'starkare' personal som orkar med sig i allt vad som skall göras.



Jag skulle ha blivit skräckslagen av ett sånt där besök. Innan O skulle börja på dagis kändes det 'sådär'. Efter "studiebesöket" kändes det lite bättre men ändå tvekade jag. Inskolningen var låååång och jobbig men NU känns det jättebra. Jag är helnöjd. Vad jag vill få fram är att det brukar ta tid innan man lärt känna dagiset och dess personal och känner sig bekväm med det hela.



Fast jag undrar jag om man någnsin blir bekväm med de där dagiset du just talat om.. Gå efter hjärtat säger jag! =)

2009-02-24 @ 22:36:49
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: -C-

Justjah.. glömde kommentera detta!



Barnen skriker ju mycket under inskolningen (ja, förutom de som inte grinar alls). Men att dem inte höll i dem =S Vilket skräckscenaire.



Barnen behöver EN ur personalen som SIN fröken som ska finnas där och vara dennes tröst. Närheten är viktig för dem som skolas in ju. Hur ska de annars lära känna trygghet. Stackars =(

2009-02-24 @ 22:40:37
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: -C-

Määäh, läste just kommentar nr 2.



Kan säga det att jag som ändå varit på några dagis och även jobbat under en kort tid på ett att jag har då aldrig varit med om de som du beskriver. Fast det är ju jag det. Kanske att jag varit på dem lugnaste dagisarna =)

2009-02-24 @ 22:43:31
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: MM

Men det här inlägget hade ja missat ! Jag skulle aldrig sätta mina barn på det dagiset iallafall !! :O

2009-02-25 @ 20:30:22
Postat av: Lina Solander

Visst om man är kort med personal men såhär ska det fan inte gå till. Jag har jobbat på säkert tio olika förskolor och har då aldrig varit med om detta, och jag förstår verkligen inte vad den där HANNA har för erfarenhet av förskolor. Jag tycker iaf inte att du ska placera Melwin på detta dagis. Känns inte som att dom ska fortsätta ha denna förskola öppen överhuvudtaget. Kanske man ska ta och komma dit ocg styra upp det hela :P haha Hoppas ni har det kanon iaf. Kramar!

2009-02-25 @ 21:51:08
URL: http://linasolander.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Vilket dagis är det =0 Vi kommer att flytta till Skönsmon till sommaren och kommer att söka plats på dagis i närheten från september ungefär och det där dagiset du varit på lät ju inte alls bra =(

2009-03-04 @ 10:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0