Barnmoskan

Idag så hade jag ju tid hos BM vi surrade om mina SD jag lämna urin prov och de tog blodtrycket på mej.
Jag hade 1+ med äggvita i urin men i övrigt visa de bra.
Blodtrycket låg på 123/71 vilket är normalt.

Vi prata om förlossningen och hon frågade om jag tyckte de kändes bra angående snittet vilket de verkligen gör.
Sedan så va de dax för de mysigaste av allt lyssna på bubblans lill hjärta.
När vi börja så hör vi en aktiv bebis hjärta låter fint och han är riktigt busig.
De ligger på 180-170 slag i minuten när han busa som mest.
Sedan så lyssna vi en stund och då ligger hjärtljuden på 160 slag/min vilket hon va nöjd med efter som lill knoppen i magen va jätte busig i magen.. :)

Nu ha jag nästa gång tid hos Bm måndag den 23/2 klockan 9


Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

roligt med livlig bebis =)

2009-02-10 @ 19:07:39
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Jossan

Vad mysigt, det enda jag saknar med att vara gravid är alla UL och att lyssna på hjärtisarna, resten tyckte jag mest bara var jobbigt...

Jag hade ju också ont hela tiden och kunde knapt röra mig, trist att det blir så..



Men det är ju såklart ännu mysigare att ha lill snorpan hos oss nu =)

2009-02-10 @ 22:30:25
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0