Öronen

Ja inatt slog de till för oss igen. Han slutade med pencillinet i Måndagskväll åt han sin sista kurr på kåvepenin... Han ha haft lite feber lite smått hela tiden men inte tänkt så mycke på de.
Igår kväll låg den på 38. Tänkte inte mer på de.
När vi la oss kom Melwin  rädd och svettig.
La han i sitt rum och vid 23 kom han igen, då va han dunder hett så jag tog han till badrummet och tog tempen 40,1.. En supp i rumpan och han fick sova med mej.

Efter drygt 10min vaknade han igen grinade och verkligen gall skrek då visade de sej att han hade ont i öronoen. Han tog sej mot dom och sa "mamma jajajaj".
Jag blev förvivlad han grinade så otröstligt. Ringde sjukvårdrådgivinngen och de sa åt mej håll ut under natten och rong på vc i morgon.
Han ha sove jätte oroligt i natt typ ingenting ha Melwin och jag sova. Han somna en stund i mina armar och vakande igen eftr drygt 30min.
Men vad gö man inte för sina troll.
Imorse ringde vi VC och fick komma kvart i 11. Så de visade sej att den dubbel sidiga öroninflamationen fanns kvar ännu så vi fick en dunder kurr nu så de ska gå över.. Men de borde de göra.
Jag frågade läkaren om vi kunde vara ute korta stund, ja, de va inga problem en mössa på huvudet så ska de inte vara några problem.
Doktorn sa de, BARN ska alltid ha mössa när de är blåst ute och när de är små kallt.
För öronen är känsliga.
Melwin ha haft mössa på sej sedan mitten på augusti nästan varje dag.
Nu äter han pencilin igen så de ska bli bra.
Så nu när han börja igen så ska han inte bära någon smitta, de fråga ja(jag frågade doktorn på VC) så ni som ska umgås med oss på lördag så ni behöver inte vara oroliga att ni eller era barn bli smittade eftersom han äter pencilin och är inne på sitt 3.dje dygn då.

Mitt lill troll ska alltid åka ut för allting oxå..


Vill passa på säga GRATTIS till stumpan Elika som idag bli hela 2år.. STORT grattis från oss. Melwin skicka en blöt puss till dagens finaste födelsedags prinsessa.. :-D

bilden lånad från st.. Mamma Jossan ha skickat in henne i tidningen
http://st.nu/familj/familjeannonser/hurra/1.1353512



Kommentarer
Postat av: mia

Jag kör med mössa på Siddis mest hela tiden jag också, ibland undrar jag om folk tror jag e dum i huvudet som har mössa på henne när solen skiner å dom andra barnen har t-shirt, men jag var själv öronbarn som liten å jag är LIVRÄDD att hon ska åka på sånt skit också.. det är vidrigt :( tycker SÅÅ synd om Melwin! Är det bra(el bättre) nu??

2009-09-22 @ 21:49:24
URL: http://marinaevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0