Veckan 36

Uträkning utgår från dagens datum: Sön 17 maj 2009.
Din graviditet startade Sön 14 sep 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 28 sep 2008 (ägglossningen).
 Du är på dag 246 av 280. (87,9%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar (v35+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 20 jun 2009
Du har 34 dagar kvar till beräknad förlossning.


Nu är de inte långt kvar till Melwin lillebror **** kommer.. Och inte långt till att jag och Micke bli 2 barns föräldrar.. :D
DE känns jätte skoj och roligt, men änåd ofattbart att jag som bara är 22år ska bli 2 barnsmamma om inte allt för många veckor.
Om ca 2 veckor ska vi plocka upp spjällsängen och bädda den, packa BB väskan som jag surra om i hundra år och hämta hem vagnen.
De ska bli roligt att göra dessa förbreddningar.
Jag tror denna bebis kommer vara mycke större än Melwin varför vet jag inte riktgit men jag tror de.
Micke ha sagt mellan 3200-3600gram och jag tror mellan 4000-4500gram jag..
Vi få väl se hur stor denna kille är när han kommer ut. Vikt spela väl egentligen ingen större roll speciellt inte i mitt läge som ska födda med snitt men ändå är jag rädd och roligt för att få stora barn vet ej varför.
Men en räddsla som min BM säger ha väl alla mer eller mindre.

Jag må ganska bra trots alla krämpor jag ha, säger så här de kanske är sista gången jag är gravid och få känna den där små sparkarna och ett liv som rör sej i magen.
Så jag ska verkligen försöka passa på att njuta nu sista tiden.
Jag tycker om att vara med barn men om min rygg och min onda magsmärta kunde sluta värka så vore allting mycke enkalare för mej.
Att ha ont i fogarna gö oxå som man säger JÄVLIGT ont men de är någonting dom flest få uppleva mer eller mindre så de gå inte att klaga över lika mycke..


Nästa besök är nästa måndag den 25/5-2009 till BM...

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Nu är det verkligen inte långt kvar tills lillen kommer =)

2009-05-17 @ 08:28:49
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0