V 37




Min graviditet - BF Lör 20 jun 2009

Uträkning utgår från dagens datum: Sön 24 maj 2009.
Din graviditet startade Sön 14 sep 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 28 sep 2008 (ägglossningen).
 Du är på dag 253 av 280. (90,4%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 0 fulla dagar (v36+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 20 jun 2009
Du har 27 dagar kvar till beräknad förlossning.

I magen:

Den här veckan räknas bebisen som fullgången. Den ökar fortfarande lite i vikt men växer inte så mycket på längden. Bebisens koordination är så pass utvecklad nu att den kan gripa saker med fingrarna och om man skulle lysa med en stark lampa mot magen kan det hända att den vänder sig mot ljuset. Bebisen tränar sig inför förlossningen genom att dra in och trycka ut fostervatten genom lungorna. Den samlar också näring i organen för att klara eventuella påfrestningar vid förlossningen. Många barn sjunker djupare ner i bäckenet nu.


 



Ååååå vad tiden går men ändå sakta nu på slutet.. :D
Jag samla mer och mer vätska i kroppen känner mej som en uppblåst flodhäst och allt är tungt.
Men samtidigt njuter jag så de är blandade känslor.
Som idag då solen lysser och de är lite varmare är de jobbigare men ändå ge solen mej så mycke glädje så jag kan inte klaga.
Men för kroppens bästa är de bäst med regn och moln.
Nu längta vi jätte mycke till lillebror ska komma till oss de är nu under 3veckor kvar..
Melwin fråga varje morgon BEBIS...
Jag säger bebis kommer inte idag de är ett tag kvar. Han förstår kanske inte så mycke av de men han bli nöjd.
Sedan så kommer han fler ggr varje dag och rycker i min tröja och vill kika på magen och så säger han "Bebbbbiiiii" de värmer så mycke i mitt och mickes hjärta att höra han prata om vår lilla bebis Melwins lillebror som snart kommer att komma till oss.

Kärleken till sitt barn man ha runt om sej är så otroligt underbart men kärleken till barnet i magen är minst lika underbart.
Jag ha 2 barn ett barn som jag få träffa puss och mysa med varje dag medans de andra ligger och vänta på att kommer ut, men han få gärna komma ut tidgare om han så önska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0