Te kakor




Igår bakade jag och Melwin då han sovit sin eftermiddags lur ca 40 te kakor.
Dom blev verkligen lyckad dock inte så fina men dom ska ju bara ner i magen ändå så.

Recept:

5dl Mjölk
125Gram Margarin
1 pak Jäst
½ tsk salt
1 KG Vete mjöl
1dl Socker

1. Värm upp mjölken till den är kropptempad i ca 37grader.
2. Smula i jästen och låt den lösas upp
3. Smält margarinet och häll de bland mjölken och jästen.
4.Blanda i både salt, socker och vete mjölket till en deg.
5. Allt vetemjölk ska inte i degen utan kör med el vispen och se till att de bli en jämn och fin deg.
6. Låt degen jäsa ca 1timme och strö över lite vetemjöl
7. Baka ut alla deg till te kakor
8. när te kakorna är ut bakade så lägg dom på plåten och nagga dom. Låt dom jäst till dubbel stl i ca 30 min
9. Grädda dom mitt i ungen i ca 8-10min på 200-225grader.
10. När du ta ut dom ur ugnen pensla med varm vatten

Kommentarer
Postat av: Jossan

Guud så smaskigt det såg ut!! =)

2009-05-13 @ 10:18:59
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0