MVC

Vi pallarade oss på BVC först och hämta ut D-droppaar som de heter nu.
Sedan så va de ju MVC besök för min del, Melwin va med sin farmor Medans jag va hos MVC på besök.
Dom satt i vänta rummet och de hade gått jätte bra.

Allt va bra vi prata en hel del om hur jag må och att jag INTE kan få sova på nätterna pga. smärta att jag alltid är så trött och slut och inte orka med mej själv. Säger någon fel ord så brister jag i gråt.
Huva de är inte roligt att heta Therese nu och gå i hennes kläder ska ni veta.

Sedan va de dax att lyssna på lill vännen i magen och mäta magen.
Hjärtljuden låg på bra accelarition (vet ej hur de stavs)mellan 130-160 slag/min. Så ett medel va 135slag/min.
Sedan mätte vi magen och sf-måttet va 35cm. Huva vad magen växer tycker jag.
Blodtrycket va bra 140/81 urin stickan va UA och glykosen va 6,6. Så allting va fin fint.
Ett rörligt huvud och bebisen låg på tvären i magen och mådde allmänt gott.

Jag känner mej oroad och spänd hela tiden bebis ha bytt rörelsemönster och jag ha ännu mer ont i magen nu än för någon veckan sedan. Precis som de va då jag vänta Melwin, skillanade är att jag oftast känner denna lill bubbla en liten rörelse varje dag men Melwin ha kunde de dröja fler dygn med.

Efter MVC va vi på charm och fika så lillen fick lite lunch i magen sedan så skulle Melwins farmor på apoteket och handla så då gick jag en sväng så lillen somna ivlket han gjorde ganska snabbt.
Annelie hade lunch så hon kom fram och surrade en stund och de är alltid lika trevligt att prata med henne.

Nu ska jag läsa lite bloggar och kika på någno form av mjk kaka jag kan baka så jag ha någonting hemma tills bebis kommer i fall någon nyfiken vill hälsa på oss och snusa bebis.. :)

Nu ha jag ENDAST 2 besök på MVC innan snittet.
25 maj-09 kl 16,00
5 Juni-09 kl 10,30


Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Skönt att allt var bra!

2009-05-13 @ 15:06:17
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0