Flytt

Vi ska ÄNTLIGEN flytt igen.......

Fast nu ska vi flytta till större och mot min efter längtade drömmar.






Allt är klart kontrakten är på skriven och VI SKA FLYTTA................

Jag ska äntligen få flytta tillbaka till matfors men min FAMILJ, ha inte bott i matfors sedan Augusti 2003.
Då flyttade jag till min älskade Sambo som hade köpt en 1:a i Bosvedjan i juni-2003.
Redan när jag flyttade ville jag inte men kärleken för mej va viktigt och jag valde flytta hem ifrån min älskade mamma tidigt.

Varje gång vi ha flytta ha jag försökt fått Micke att flytta tillbaka till matfors som många vet men ha aldrig lyckats.
När vi fick Melwin så tyckte jag verkligen vi skulle flytta tillbaka för att jag tycker matfors är ett bra område att bo i som barn familj men Micke kände sej inte redo. 
Jag ha acceptera besluten varje gång och inte gjort någon stor sak av de.

I fredags ringde vännen till mej och sa, dom håller på att bära in kartonger till en 4:a nu i matfors vid trädgården (adress anger jag inte men många som läser min blogg vet vart jag mena).
Han kände sej manad och ville jag skulle ta reda på om den va ledig, jag ringde runt en massa på fredag (förra fredagen)eftermiddag men företaget som ha lgh:n hade inte telefon tid på fredagar så jag tog mej an och mejlade.
Jag tänkte den där ha vi aldrig tur att få.
Vid 17:40 hade jag fått ett mej då jag kikade på mejlen vid 20 tiden då Melwin somna och då hade dom Mejla mej om telefon nummer till dom som bor i lgh.n.
Jag Ringde till dom vid 20 på kvällen och fick kommer redan på lördag vid 14 och kika.
Vi tittade och kände direkt en koppling till denna lgh och att den kommer passa oss bra.
Vi surrade och tog ett beslut om att denna lgh skulle passa oss kanon bra.

Måndag morgon ringde jag till företaget och sa att vi ville ha lgh.n och vi hade tur och fick den.. :D
Allt gick så snabbt.
Så den 1 September flytta vi till matfors vilket känns jätte skönt.

Vi ha sagt upp vår lgh vi bo idag och ändra dagis plats åt lillen vår.
Så nu den 9sept då vi sökt dagis så bli de i Matfors i ställe för stan.
Allt känns såååååå bra.

Lgh.n är på 117kvm och 2 stora badrum samt en balkong på 10meter lång ca.
Detta beslut om att flytta till matfors är denna gång i grund och botten älsklingens idé och jag tyckte den va lyssande. De känns skönt att få komma tillbaka och känna sej som hemma igen..

NU LÄNGTA VI, tänk vad mysigt att få flytta med mina barn och min sambo tillbaka till drömmen.

Kommentarer
Postat av: MM

Va kul å läsa ! Å va bra att Micke ändra sig så att du får komma hem till Matfors igen ;D

2009-05-15 @ 21:11:47
Postat av: Emma

Roligt ni flyta. Villket dagis ska Melwin vara på?

2009-05-15 @ 22:23:28
Postat av: Jossan

Hihi, jag förstog det =P



Gud vad roligt för er och skönt för barnen att få egna rum!



Grattis =)

2009-05-16 @ 08:30:09
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/
Postat av: mia

Grattis! Vad kul :) Låter härligt (underbart!) med 117m2, men nyfiken som jag är undrar jag vad det är för hyra på en 4a där? Det kanske är lite för privat men fråga kan man ju, inte sant? :)

2009-05-16 @ 20:06:00
URL: http://marinaevelina.blogg.se/
Postat av: madde

alltså hur faasen orkar ni? :s

2009-05-16 @ 20:06:26
Postat av: isas mamma <3

men va härligt för er :) hoppas ni kommer få det bra där :)

2009-05-16 @ 20:29:59
URL: http://idaahansson.blogg.se/
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Hoppas att ni kommer trivas nu då, så ni bor där ett tag ;-)

2009-05-17 @ 08:30:20
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0