Vecka 28

Uträkning utgår från dagens datum: Sön 22 mar 2009.
Din graviditet startade Sön 14 sep 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 28 sep 2008 (ägglossningen).
 Du är på dag 190 av 280. (67,9%).
Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 20 jun 2009
Du har 90 dagar kvar till beräknad förlossning

I magen:

Graviditetskalender vecka 28

Barnet lägger på sig mer fett och hjärnan fortsätter att utvecklas. Hittills har hjärnans yta varit ganska slät men nu börjar de karaktäristiska vecken att synas. Ögonfransarna börjar att utvecklas. Om det är en pojke börjar testiklarna att vandra ner mot pungen.


  



 vikt.JPG langd.JPG

1.1-1.2 kg

 32-33 cm

Längden mäts från huvud till fot.



Jag må si och så där, ha JÄTTE ont i magen SD kommer och gå si egen värld..:(
Förvärkar kommer när jag anstänger mej de behöver inte mycke.
Räcker gott och väl att jag bädda sängen hemma så kör dom igång.. :(

Idag ha jag JÄTTE ont imagen vet inte vad de beror på men de är jätte obehagligt.
Bebis ha inte gjort sej påmind än idag men jag hoppas han gö de innan dagen är slut.
Ha ont runt naveln och de är inte skönt.
Melwin är jätte go med magen puss och krama den varje morgon så mysigt.. :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0