Syskon vagn.. ???

Nu ha vi kommit in i vagn funderingarna igen, efter läst säkert 1000 bloggar om olika saker så drog jag upp diskutionen med älsklingen vår.
Jag/vi är rädd att Melwin kommer vägra gå och att han verkligen behöver åka vagn när bebis kommer.
Jag är rädd att han kommer känna sej för stor på en gång om han inte få åka vagn han oxå..

De är ett svårt beslut, men ändå är jag rädd köper jag en syskon vagn så tror jag inte Melwin kommer vilja åka mer än 1år jag tror snarare mindre än de.
Så då stå jag där och ha en tvilling/syskon vagn åt bara ett barn.. :(
I och för sej kan jag ju sälja den och köpa en enkel vagn men ändå..
Jag tycker de är JÄTTE svårt val.

Hur hade ni gjort.. ?

De kommer bli exakt 1år o 8månader mellan melwin och bebis.
Melwin ha gått sedan ha va 1år och 2månader när han börja gå.
Så han ha inte gått så himla länge.

Snälla hjälp oss med tips och idér..
Och om vi ska köpa en syskon vagn så ha vi 2 problem kvar de är hur vi ska få in vagnen i lgh plus hur vi ska få ut den på balkongen när barnen ska sova..
Snälla hjälp oss med idér..
Ni är vilsen..



Baby travel
Pris 4995:-
Plus liggdelen 995:-


Phil & ted
pris ca 6000-7000kr


pris 4995:- BRIO

Emmaljunga
Vilken hade ni valt och varför.. ??

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker du absolut ska köpa en syskonvagn! Melwin är fortfarande liten och hans små ben kommer bli trött av att gå. Och om du är hemma en dag och vill gå ut, handla eller gå ner till stan så kommer han vilja åka vagn också. Jag tror det blir smidigast så och sen så får väl en sova på ballkongen medans den andra sover inne då, det måste väl vara den minsta beskymret.. :)

2009-03-14 @ 17:34:57
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Ja du vet ju vilken vi har köpt ;-)

2009-03-14 @ 17:36:45
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Sara

Hade inte valt någon utav dessa då det är att kasta pengarna i sjön. Jag tycker du ska satsa på en billig (eventuellt en begagnad) syskonsulky med liggläge. Typ Carena. Köpte en sådan på blocket till mina barn. Lätt å smidig, men inte använd speciellt mycket, eftersom min äldsta mest går själv men samtidigt kan det vara bra att ha tex på promenader eller om man ska gå länge på stan tex. Mellan mina barn skiljer det 1 år och 7 mån. Så det blir ganska lika ålderssklillnad. Lycka till.

2009-03-14 @ 19:40:58
URL: http://guldbrands.blogg.se/
Postat av: Anonym

Satsa på en begagnad.Varför köpa en dyr om nu Melwin inte vill åka.

Köp en på blocket.Kostar ju inte mkt,oxå ser ni hur det går.

2009-03-14 @ 20:34:32
Postat av: Tulay

Vi hade ju exakt samma tankar. Fast ålderskillanden är ju mindre mellan mina barn. Vi har en UJ syskonvagn. Har inga problem att få in den i lägenheten eller balkongen. Den är inte så mycket bredare än singelvagnen. Men jag rekomenderar inte den om du får ett stort barn. Liggdelen är jätteliten. Elin får exakt plats i den när hon har overall på sig. Tycker att jag hade kunnat skippa liggdelen. Har använt den max 5-6 ggr. Nu när det är så mycket snö ute så är det så svårt att ta sig ut med syskonvagn. Får så lätt ont i ryggen så jag tar hellre bilen. Då behövs inte vagnen, utan bara Elias UJ singelvagn.

2009-03-14 @ 22:19:38
URL: http://tullisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0