Ny vecka

Ja nu är de en ny veckan.
Igår gick jag in i vecka 27.
Oj vad tiden går.

Prinsen Melwin kom i vecka 37 och om denna lilla bebis oxå gö de är de ENDAST 10veckor kvar nu.
Men jag tror denna bebis kommer stanna längre.
Jag må skapligt, bebis lever om i magen och sparka verkligen på där inne.
lill bubbla mamma och pappa längta efter dej.
Vi vill att du kommer till oss snart så din storebror få se dej och Lära dej massa hyss och bus i framtiden.

Jag älskar dej jätte mycke trots jag inte känner dej riktigt du och din storebror betyder allt för mej.
Mamma älskar er mina små killar ni är för underbar.. :D

 

I magen:

Barnet ser nu ut som det kommer att göra vid födseln förutom att det är mindre och smalare. Lungorna, levern och immunförsvaret behöver fortfarande utvecklas men om barnet skulle födas nu så har det cirka 80 procent chans att överleva. Hörseln fortsätter att förfinas och fostret kan känna igen både mamman och eventuellt pappans röst.

Från och med nu mäter man fostrets hela längd. Tidigare mätte man längden från huvud till stjärt.


 vikt.JPG langd.JPG

 1 kg

 30 cm

Längden mäts från huvud till fot.

Mamma:

Grattis - nu är det den första veckan i den tredje och sista trimestern. Det kan hända att du känner en fot som tar spjärn mot magen. Barnet för att testa sina krafter.

Vid den här tidpunkten av graviditeten är det inte ovanligt att man får hudförändringar som graviditetsstrimmor, så kallad striae. Man kan också uppleva klåda. Det kan vara hormonerna som påverkar huden men det kan också bero på att du lider av vätskebrist. I allvarliga fall kan det bero på förändringar i levern. Rådfråga din barnmorska om du har klåda.



Min graviditet - BF Lör 20 jun 2009

Uträkning utgår från dagens datum: Mån 16 mar 2009.
Din graviditet startade Sön 14 sep 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 28 sep 2008 (ägglossningen).
 Du är på dag 184 av 280. (65,7%).
Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 1 full dag (v26+1).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
[Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 20 jun 2009
Du har 96 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Ja tiden springer i väg.. Den här graviditeten har gått så himla fort....

2009-03-16 @ 12:44:20
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0