BBH/Hembesök

Igår hade vi återbesök på BBH allt gick jätte bra, läkaren tyckte Noel va en fin pojke och allt såg bra ut med honom.
Vi fick även rekomentationer att köpa bifidus eftersom Noel ha svårt att bajsa själv så de va ju bra att de fanns någonting att ge honom som kan underlätt så han förhoppningsvis kan bajsa.

Efter BBH så for vi mot birsta och vännen bjöd på lunch, sedan gick vi på lekplaneten och köpte en liten leksak till Melwin, de är inte ofta han få någonting av oss så.
Få han någonting är så de bara något han behöver och nyttiga grejer.

När vi vare i birsta klart så for vi och hämta hem vår lill ostbåge.. :D Han låg sov i vagnen när jag såg han rann tårarna och mitt dåliga samvete för jag lämna han kom tillbaka men efter nån min va jag tillbaka till JAG igen.
Melwin sov en bra stund medans vi va hos mamma, sedan hämtade mamma upp han och då när han kom in så brydde han sej inte ett dugg om oss, utan kikade mest på oss och visa som han va sur på oss.
De kändes i mamma hjärtat men efter ca 30min så kom han till mej och då va allt som vanligt igen.
Vi for hem för kl 15 skulle underbara Catrin komma på hembesök.

När vi kommer hem bli han helt arg och tokig.
Ingenting passade han bara grina skrek och trotsa men efter ca 30min va han sitt vanliga ja igen.
Jag tog tag i honom och satte han i mitt knä och kramades och gav han massa kärlek och sedan va han lugn och mysig son igen.

Kl 15.00 kom goa Catrin vi surrade en massa och fikade.
Sedan va de dax att väga barnen och gå igenom Noel o Melwins BVC papper..
Allt såg bra ut.

Noel väger nu: 3180gram hans födelsevikt va 3450gram så 270gram på 5dygn ha han gått ner.
De va helt normalt.


Melwin väger nu: 10410gram så han ha gått upp jätte bra min stora kille.

Mina stora killar.. :D
Jag älskar att vara mamma till dessa små liv, dom är för underbara denna kärlek man ha till sina barn gå inte med ord att beskriva.


Mitt snitt fortsätter läka sårvätska så de är inte så roligt men vi kämpa på. Jag ha lite ont men är ganska pigg ändå.
Visst trött och slut är jag men sånt man få räkna med..

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Skoj med hembesök :-) Skönt att han inte tappat allt för mycket i vikt + att ni hittat något att ge mot bajseriet så det kommer igång...

2009-06-17 @ 08:35:26
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: MM

Tycker inte alls att du behöver känna dig skyldig för att du lämnar bort Melwin ! Han behöver ju ha lite "semester" från mamma och pappa han åxå, likadant som att ni behöver vila upp er lite :)



Det här med att ni kom och han inte brydde sig om Er har nog med trots att göra ! Edvin är likadan när han sovit borta. När han ser oss så blir han sur å grinig (vare sig har sovit borta en natt eller tre nätter) å säger typ "dumma mammaopappa, åk heeeem, ja vill inte va me er" men sen kommer det fram sakta men säkert att han har saknat oss å ska gosa helt plötsligt ;) Så han är för tjurig/trotsig först för att visa att han verkligen ha saknat oss ;)



Det är nog bara nyttigt om dom får sova borta lite. Och visst saknar man som mycke, men man vet ju att dom har det bra hos mor/far föräldrarna (eller vart dom nu sover) :)

2009-06-17 @ 14:55:34
Postat av: Camilla

Håller med MM helt o fullt :). Jag har ju 7 ungar o ingen av dom har direkt tagit "skada" av att sova borta:), tvärt om! Den näst minsta som är 2 o halvt har inte sovit borta nångång o det ångrar jag nu :( . Han är den som är svårast o lämna o det tror jag beror på att han har varit hemma "för mycket" med oss.Nä som sagt ni gjorde helt rätt mot både er o Melwin tycker jag! och tänk vilken lycka för mormor/farmor att få låna er lilla skatt:)Men jag förstår samtidigt hur du känner för jag är likadan. många kramar /Camilla

2009-06-20 @ 12:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0