V 18

Min graviditet - BF Sön 21 jun 2009 Uträkning utgår från dagens datum: Mån 19 jan 2009.
Din graviditet startade Mån 15 sep 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 29 sep 2008 (ägglossningen).
 Du är på dag 127 av 280. (45,4%).
Du är i vecka 19.
Du har gått 18 fulla veckor och 0 fulla dagar (v18+0).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 21 jun 2009
Du har 153 dagar kvar till förlossning.

Här springer tiden iväg.
Är redan i V 18 och nästa onsdag är de dax för UL igen och Obstetiksa för att snacka snitt.
Sammandragningarna ha hållt i sej i helgen, bubbla rör sej hela tiden de fladdra fler ggr per dag så mysigt och känna den lilla  bubbla där inne.
Längta efter den oerhört mycke men ändå är jag RÄDD att min lilla prins ska komma åt sidan och de vill jag inte.
Men jag ska göra allt i min makt för att båda mina älskligen ska få lika mycke tid med sin mamma.
SÅ sugen att köpa massa bebis kläder men de vänta vi allt med
,

Kommentarer
Postat av: -C-

I slutet på graviditeten och i början (efter att lillan kikat ut) var jag oxå rädd för att ge henne mer tid och knappt någon tid alls till O.



Bebis får ju mer tid i och med amningen och eventuellt skrik efter tröst. Men nu så har ett lugn lagt sig, jag tänker inte ens på det och är med båda mina barn nästan lika mycket. Det blir förståss mer närhet med lillan men O har ju en pappa som kan leka med honom oxå.



Tänk, då Melwin var liten fick han oxå den där "nära och ständiga kontakten" med dig. Nu är han stor och kan klara sig lite mer själv, leka på avstånd. Jag tror inte att det är "skadligt" på något som helst vis att han får liiite mindre tid med dig då bebis kommer jämfört med före.



Då du ammar eller sköter om den lille så kan ju Melwin vara med och hjälpa till. Även om du inte kan sitta uppi och bära på honom hela tiden så kan du finnas i närheten och prata med honom =)



Så du ska nog se att det blir bra för er med. Försök att inte oroa dig över saken, det är bara onädigt ;)



Vill oxå lägga till att ha två barn kommer att känns så naturligt (precis som att ha ett barn) efter att den "första stressen" lagt sig. Dock kommer saker och ting att ta dubbelt så läng tid ;)

2009-01-19 @ 13:37:41
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: Tess

Men måte du köpa så mycket som har en så liten son redan? Han kan väl inte ha nött ut allt redan... :O

2009-01-19 @ 14:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0