Tisdag

Idag ha vi mest vila och tage ne lugnt.
Älsklingen fick sovmorgon och sov till 11.a någonting.
Lillen och jag va ute och lekte i snön och tog en prommis på förmiddagen.

Men jag fick stanna flera gånger pga. sammandragningar.

När vi kommer hem så käka snuttis lite lunch sedan ut i vagnen och sova middag.
Älsklingen fixa lunch åt oss en kyckling sallad var mums.. =)

Jag skura badrummet och plockade lite medans lill hjärtat sov middag.
När han vakna va de bus och sedan for vi och tvätta bilen.
Annars ha dagen vare rätt lugn för övrigt.

Jag ha sån oerhört mensvärk/sammandragningar så ojojoj..
Men ha glömt, visst är mensvärk i gravidtet vanligt.. ??
De är väl som växtvärk om jag minnsrätt.
Jag ha nog glömt sedan jag vänta Melwin sista, smärtor glömmer men fort och glädjen bevaras.. =)
(snälla svara ni som vet och kommer ihåg)

Imorogn bli de BVC på morgonen för oss sedan vet jag inte om Sandra och Wilmer skulle jonia oss men de visa sej väl.
Tänk imorgon börja älsklingen jobba igen, vad tomt och ensamt de kommer bli om dagarna nu.
Jag kommer tyckta de känns konstigt men ändå är de ju vanligt vardag.. =)

Nu bli de vila i soffan.. =)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ja det är nog bara lite växtvärk du har, livmodern växer och gör plats för lilla syskonet =)

2009-01-06 @ 19:51:02
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/
Postat av: Anonym

Japp vi dyker upp imorgon :9 lite sent att ringa nu så jag ringer dig imorgon lr så kan du ringa mig :D Kramis

2009-01-06 @ 22:14:05
Postat av: Mallan

Fullt normalt !! Känns nästan som att man ska få mens när som helst, men det är ju livmodern som växer :)

2009-01-06 @ 22:31:33
Postat av: -C-

Mensverk är vanligt (livmodern som växer).



Nu vet inte jag HUR ont du har och hur mycket SD du har men mycket sammandragningar samt mensverk skulle jag nog låta någon kolla upp. Åtminstone med tanke på vilken vecka du är i.



Då man väntar andra barnet är livmodern mkt känsligare och kan tom reagera på bebisens rörelser (fosterrörelser = SD, utan att det är "farligt"). Men det ska ändå inte behöva vara så mycket så tidigt gånget som du är.



Så har jag fått det förklarat för mig (av min BM jag hade sist), och då var jag ändå i 20:e veckan. Prata med BM din då du ska dit =)

2009-01-06 @ 23:13:27
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: -C-

Jojust! Har man SD så pass att man måste stanna upp så är dem inte SÅ små.



Jag hade så jag oxå. En del kunde man ha utan att behöva stanna upp men oftast fick jag stanna upp då det var himla obehagligt.



Du borde dra ner på tempot. Ligga på soffan och ta det lugnt. Eller åka till någon som kan avlasta dig lite om dagarna. Tänkte på det barn du ju redan har som måse aktiveras =)

2009-01-06 @ 23:16:15
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: Ellenor

Ja "mensvärk" är väldigt vanligt

2009-01-07 @ 08:09:15
URL: http://inlevelse.blogg.se/
Postat av: G

Jag hade aldrig sådana smärtor, men det är ju olika... Tänk på att vila! Låt Micke skrubba badrum etc. Jag hade foglossning, då fick min karl ställa upp och sköta städningen t ex, de får ställa upp.

2009-01-07 @ 11:16:51
Postat av: Tulay

Jag hade oxå mer växtvärk den här ggn. Kanske för att det är 2 graviditeten. Allting gjorde mer ont den här ggn. Eftervärkarna var hemska efter förlossningen. Med Elias kände jag bara lite dagen efter, sen gick d över. Men nu så hade jag ont i nästan 2 veckor.

2009-01-07 @ 20:38:01
URL: http://tullisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0