Pajad bil

Japp de är vad vår bil blev igår när älsklingen skulle hämta oss från musikul.
Han parkera på nytorget vid fonus och så känner jag när jag stoppa in huvudet i bilen att de lukta bränt och säger de till Micke men han trodde icke de va vår bil.
Vi sätter oss i bilen alla tre och ska köra och hör hur de ta i, då visa de sej att stöttdämparen fram ha rasat ihop helt totalt vet ej riktigt om de är dämparen eller om de bara är fjädern.
Hm..
Vi få väl se.

Bilen gå i allafall inte köra så den ha stått i stan i natt, och vi ha vare tvungen att betala parkerings tid för 150kronor fram till idag. Vi är någon less.
Vi ha boka en bärgare som ska hämta bilen och köra den till en verkstad.
Faaan de är utgifter faan hela tiden så less bli man på sånt här jävla skit.
De kommer kosta xxxx antal tusen att fixa. Bara bärgaren tog ca 2000kr för att hämta bil jävlen.
En bil ska bara rulla tutta och kör, Man ska knappt behöva tanka skit bilar.
jjajaj nu är de gjort.

vår morgon ha bestått av att ring bil firmor och bärgare till morgonen.
Nu vid 13.45 kommer Melwin farmor och passa lill hjärtat medans jag är på MVC och kolla upp mina SD.
Få se vad dom säger.
Melwin är snorig och må si och så lika bra att han är hemma och slippa dra han i -19 graders kyla som de är ute idag.
Nu hänga lite tvätt och sedan göra sej klar för MVC.

Kommentarer
Postat av: Malin



Vad synd att jag han dra så snabbt därifrån nytorget. Annars har jag både domkraft, ståltråd och knipsare i bilen så man kan göra en "raggarsvetsning" så man iaf får hem bilen. Var så att jag var med om EXAKT samma grej i Umeå förra vintern i ett parkeringshus så been there, done that ;) Så otur att jag han sticka så snabt :(

Men var superkul att stöta ihop med dig igår och du sprider alltid sådan glädje! :) ( men det visste jag ju redan efter att ha varit arbetkamrater i 2 år :P )

2009-01-16 @ 14:44:19
URL: http://rajala.blogg.se/
Postat av: josephine *Elikas mamma*

fy avd jobbigt när sånt där händer....

2009-01-16 @ 16:03:08
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0