Barnmorskan ringde

Idag ringde Åsa, min Bm.
Jag pratade med dom i början på V angående mina sammandragningar och så. Hon sa hon skulle ringa mej i slute på V och höra hur jag måddde, idag ringde hon vid 11.45.
Jag berättade om mina sammandragningar attt dom bli värre och värre och håller i sej längre och längre.

Hon frågade om jag hade börja varva ner lite och de sa jag att jag gjort hon frågade tillexempel vad jag hade gjort idag på Fm.
Jag ha plocka försiktigt toka lite i badrummet och dammsuge.
Hon tycke de va ungefär lagomt men om jag få ont ska jag sluta dirket.
Jag fick ont när jag dammsög förut så jag satt mej nån min och vila.

Sedan mellan bäddningen, badrum torkningen och plockningen så la jag mej på soffan medans Melwin spela clown för sin mamma så vila jag i 20min.
Så skönt och så mysigt att höra sin älskade lilla son spela pajas.. =)

Min Bm ville i allafall träffa mej imorgon och lä nog få lyssna på hjärta ljuden oxå.
Mysigt, längta redan.. =)=)

Jag fick stränga order att inte gå nå länga promenader samt, att när de är halt ute ska jag hålla mej inne och inte vara ute och gå alls.
Hm, gud jag bli så less vill ju kunna vara ute och gå.. bläääääääääää

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Nu får du verkligen ta det lugnt....

2009-01-15 @ 12:34:50
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: -C-

Ja, visst blir man handikappad då man inte "får" göra någonting. Det där med dammsugning och diskplock mm i hemmet höll jag på bli galen av. Man kunde/fick ju inte göra något utan att få dessa kraftiga SD. Rent psykiskt tar det ju hårt på en i längden. Ellerhur?



Förhoppningsvis kommer du in i en lugn period snart. Ska ju inte ha dessa SD än heller =)

2009-01-15 @ 15:12:43
URL: http://-c-.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0