Sjukt barn

Ja igår kväll efter vi komme hem från Melwins farmor där vi vare på middag så badade älsklingen och vår lilla skatt.
Jag hör hur älsklingen bli rädd så jag springer dit då ha Melwin kasta sej bakåt och kommit under vattnet och jag hör hur han inte få fram någon luft.
Jag rycker snabbt upp honom ur Mickes armar och Micke slå lite försiktigt bak på ryggen och då hade han svalt en stor kall sup som kom upp.

Tog några sek sedan va han som vanligt och ville fortsätta bada med pappa igen.
Micke fick upp han på en gång så de va inte ens 1-2sek han va där under men han gapade samtidigt.

Dom fortsatte bada och när jag ta upp honom sedan jag hur han fryser så jag skynda klä på han och ta en temp och den vid 38,9.
Så en supp i rumpan en flaska välling och extra mys med mamma så somnade han sött och tryggt.

Vid 2 i natt kom han trampande in till oss och säger mamma.. .Med en svag trött röst...
Jag lyfter upp han i vår säng och nått speceillt varm va han inte så vi sov vidare men vid 5 så ligger Melwin uppe på Micke och han känner hur Melwin är en stek panna jag kliver upp tempa honom och den visa 40.6. En supp i rumpan och en flaska välling så sov vi vidare till 6.

Melwin ha orka att leka och bus, vid 08.40 la jag ut han i vagnen och där sover han sött fortfarande jag håller givetvis koll på honom hela tiden.
Ha prata med BVC efter som Melwin ha både feber och utslag, små röda prickar dom syns mest i rumpan och oven för snoppen. Sedan ha han även på rygg, ben och armar men dom syns inte alls lika tydligt.
BVC trodde de va vanligt virus prickar i samma veva med feber ska hålla extra koll på tempen och utslagen så de inte bli någonting annat.
Jag råd frågade givetvis som alltid om de va ok att Melwin sov ute och de va de bara jag hade koll hela tiden.

Medans Melwin sover ha jag plocka med bebisens kläder, lagt de i en byrå som han ska få ha och plocka fram allt ur påsar med mera.
Så nu är de bara bädda sängen, packa BB väskan, städa och plcoka fram bilstol, babysitter m.m så är den välkommen att komma fram och hem till oss Björkudd/Nordell.
Ja vi måste ju hämta ut vagnen oxå så klart..

Nu ska jag surra klart med Jossan på msn sedan åter gå till städning av garderober och så dära.. Visst ha jag en rolig dag.. Men jag passa på göra nytta när man ändå måste vara inne med sjukt barn.

På eftermiddagen kommer vännen hem tidigare och ta hand om Melwin så jag kan åka på MVC på rutin kontroll..



Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

tråkigt när barnen är sjuka...

2009-04-27 @ 10:10:36
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Jossan

Usch vad hemskt, men vilken tur att det inte var någon fara..

Hoppas han blir av med febern snabbt så han slipper vara sjuk nu när det börjar bli så härlgt väder =)

2009-04-27 @ 11:48:20
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0