Onsdagen

Imorse vaknade vi i vanligt tid av en skatt som ville att mamma och pappa skulle vakna.
Vi drog oss bra länge sedan klev vi upp och fikade. Melwin va så busig vid frukost bordet så de va inte klokt. haha.
Jag todde jag skulle skratta så jag storka ett tag hihi..

När vi käkat klart frukosten och busa en hel del så klädde vi på oss och gick ut för att handla på ica.
Vi hämtade även ute Melwins sommar kläder som kommit och handlade dagens middag.
De blev plommon speckad karre potatis och sås till middag idag.
När vi kommer hem så är de dax för lite lunch lillen va så hungrig men tror ni han hade mat lust när maten stod på bordet.
Men lite fick jag i han.

Lillen somna på en gång när han fått en torr blöja och ytterkläderna på och sova ca 2½ timme.
Jag passa på och tog en powernap när lillen sov, jag lyckades för en gång skull somna och sova ca 1timme. så skönt och väl behövligt.
När hjärtat vakna blev de mys och gos länge sedan va vädret så tråkigt så vi planerade in och baka tillsammans och att lillen fick vara med och gegga.

Här bakade vi tigerkaka och sedan så gjorde vi kola kakor.
Mitt i bakningen kommer pappa älsklingen hem tidigare och vi blev glatt överaskad. De uppskattade både lillen och jag.
När jag baka klart så diskade älsklingen och fixade middagen tack vännen.
Jag la mej och vila lite på soffan för jag fick SD då jag bakade.
Jag klev upp när hjärtat gjort klart middagen och mums vad gott de va.
Sedan så smakade vi tigerkaka och kola kakorna och jippi ja lyckades.. :)

När vi käka klart och plocka undan så öppna vi hm packetet och ska prova kläderna på lilleman och besviken blev jag dom är på tok för stora och han kommer INTE kunna ha dom i sommar.
Så imorgon bli de ica och skicka tillbaka allting.. :(
Sedan ringe mamma och Elin och dom vill komma och byta påsk ägg med oss.
Så vid 17.30 kommer mamma, linda och Elin.
Mysigt med familje besök. Varför vi bytte påsk ägg redan idag är för att mamma jobba i helgen och ha dock inte så mycke tid till att ses då.
Vi tjuv öppnade dom idag och Melwin fick en spade av sin älskade gammis och av sin mormor fick han arm puffar som han ska ha när han bada och en kak form till sandlådan plus en påse ost krokar.. :)
Mamma och mina älskade syskon va här till 19 sedan åkte dom hem.
Tack för en mysig eftermiddag kväll tillsammans med er.
Vi blev alla jätte nöjd med påsk äggen jag och Micke fick påskägg att hänga i riset av min mormor och 2 tia lotter.
Av mammi fick vi påskägg med godis, påsklilljor och 2 tia lotter.
Vann dock bara en ny lott på en av dom.



När min kära familj fare så hoppade Melwin och jag i badet och de va mysigt.
Badade inte så länge men blev en stund, sedan så tog älsklingen nattningen ikväll och ikväll gick de bättre än andra kvällar.
Förut så skrek han så fort Micke la han. De gö han nu med men de gå över efter ett tag, men då är nackdelen när älsklingen lägger han vägra han ta flaskan med välling och tjura på som aldrig förr.. De är inte så bra att han somna på tom mage men de kanske släpper med tiden de oxå.

Ne nu ska jag kramas med min älskling och sedan bli de tidig kväll så trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0