Mödravården

Idag ha jag vare på MVC på Vanligt rutin koll.
Hade egentligen tid imorgon men eftersom att imorgon ska vi ut på en tripp så ringde jag och fick komma idag iställe.
Tur man ha världens BÄST MVC sköterska.

Innan de va BM dax va mamma och lilla syster och lekte med oss, jag gjorde lunch till barnen innan vi for mot MVC.
Melwin fick stanna i bilen med mormor ihopp om att han skulle somna mamma fick åka nått varv innan han somna.

Hos MVC gick de bra, allt så fint ut vi prata allmänt hur jag må och mina kramper men Hon sa bara försök varva ner och ta de lugnt vila mycke.
Sedan så va de dax för mäta magen, och lyssna på lilla Bubblan _ _ _ _ som ligger inne hos mej.
Lillesyster Elin va med för hon ville höra hur de låter och hur man hör bebisen.
Hjärtljuden slog på fint och de penlade mellan 130-135slag/min.
Vi mätte magen och Sf-måttet låg på 31cm så de va helt normalt med Melwin låg de på 33cm.
Blodtrycket va bra 120/65 och de är jätte normalt.

När vi va klar hos MVC gick vi ut till bilen och när vi kom vaknade lillen han sov endast 30min :(.
Vi for för jag skulle uträtta ett ärende så barnen fick stanna med mammamormor i bilen medans jag fixade de jag skulle.

Nu är vi hemma, lillen ligger och sover nu igen. De behöver han för imorgon bli de en intensiv dag tillsammans med mor och far.
Älsklingen är ledig med oss imorgon. Vad som händer kommer jag nog mms blogga om imorgon på eftermiddagen om allting är klart då.
Så imorgon i Therese blogg värld kommer de vara tyst och endast MMS bloggning kommer vara synlig.
Om ingenting händer vill säga.

Vädret håller på bli lite klarare nu som tur är, solen verka vilja kika fram och de ha sluta snö de som kom imorse är borta redan ack så skönt.
Ne nu ska jag greja en massa här ha inte så mycke tid för datorn nu för tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0