ENDAST 60 DAGAR

Uträkning utgår från dagens datum: Tis 21 apr 2009.
Din graviditet startade Sön 14 sep 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 28 sep 2008 (ägglossningen).
 Du är på dag 220 av 280. (78,6%).
Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 2 fulla dagar (v31+2).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 20 jun 2009
Du har 60 dagar kvar till beräknad förlossning.

Nu är de verkligen inte långt kvar här.
Bara 60dagar till BF men efter som jag ska ha kejsarsnitt så bli de tidigar 1-2 veckor för BF.
De känns äjtte spännanade och roligt att ska bli 2barns mamma men ändå förstår jag inte hur jag ska kunna älska en till liten lika mycke som jag älskar Melwin.
Men de gå nog bättre än vad jag tror.
Den 27 April är de dax för BM igen och den 29 April är de dax att träffa läkaren på sjukhuset planera snittet och få ett fastställt datum.
Hon sa att jag skulle få de då så de hoppas jag på.
De känns JÄTTE spännanade.

Jag må ganska bra, tröttare och tröttare bli jag för varje dag som gå, jag ha inte så mycke ork nu men jag kämpa på.
Nästan allt till bebisen är färdig inhandlat saknas snuttis, blöjor, en flaska ifall lillebror inte vill ta tissen.
Den 1maj ska jag packa BB väskan ifall de skulle bli tidigare denna gång oxå som med Melwin. Jag hade inte packa någonting när jag fick Melwin.

Bebisen imagen verka få de trångt nu, han rör sej lite mindre men gö sej påmind varje dag.
Melwin är och pussa på bebis magen varje dag och prata väldigt mycke bebis.
De ska bli roligt att se hur han reagera när den Riktiga bebisen verkligen kommer. Han leker med sin docka och säger bebis pussa och är go men vi få se när lilla lillebror kommer till världen.

Jag hoppas bara inte snittet bli lagt på lilla syster student men de är ju ingenting jag kan göra nått åt men de vore världigt tråkigt tycker jag för jag vill ju se min älskade syster gå ut på trappan och vara stolt över henne att hon ha klara av skolan.
Ja vi få se hur de bli med den saken.

Är lika rädd denna gång som förra gången att bebisen är en stor bebis.
Melwin va inte stor han vägde 2755gram och va 45cm lång.
Men jag tror själv denna väger mellan 3800-4200gram och är 52cm lång.
VI få se oavsett vad den väger är den välkommen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0