Dagis -Beslut

Vi ha nu beslutat att inte ta dagis platsen åt Melwin, pga att han kommer endast kommer hinna gå ca 3-5v innan bebis kommer och sedan kommer han vara ledig till ungefär 20 sept.
och då när han ska börja igen så bli de en helt ny inskolning och och allting kommer att börja om.
Så jag ska ringa och prata med kommunen idag och höra hur vi ska göra och fråga om vi kan få en plats till ungefär 10 september så då kan Micke skola in Melwin innan han börja jobba.

Varför Melwin ska vara ledig så länge är för att Micke ska ha semster och vara F.ledig på Melwin i sommar så vi få vara alla 4 och mysa i sommar tillsammans.
De ska bli så mysigt.
Vi få se hur de gå med samtalet med kommunen jag åter kommer.

Jag hoppas verkligen vårt beslut bli bra.. :)

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej

Jag tycker ni tar ett bra beslut på att inte ta dagisplatsen. Om ni ändå är hemma båda två så är det ju klart att Melwin oxå ska vara hemma.

Hur det än är så är han liten o det är i första hand föräldrarna som är viktigast.

Lekkamrater hinner han ändå med att skaffa, sen gör ni massa skoj tillsammans o träffar olika vänner o bekanta.

När jag fick mitt barn nummer2 så fanns inte valmöjligheten att ha kvar dagis till barn nummer 1.

Men det fanns en helt annan strategi på öppnaförskolan då, Helt klart rätt beslut tycker jag att ni gör om ni väntar med dagis!

2009-04-07 @ 12:08:15
URL: http://evadahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0