Dagis

De är många som ha fråga mej från och med vi ha sökt dagis!! ...
Så jag skriver väl ut de då..
Vi ha sökt från och med 1April på dagis ute på skönsmon samt ha vi sökt på KULAN ett kanon dagis och få han de bli de att vi flytta till södermalm..!!

Vi ha sökt en hel tid plats, men jobbar jag kommer jag endast jobba 50% eller plugga jag bli de distans och så ska Melwin oxå gå på dagis halv tid och jag plugga hemma så han kan få vara hemma med sin mamma.
Tycker de ändå är bra att ha en 100% plats ifall de bli någonting och till framtiden så då ha man ju en plats.!
Som om inte hela utnyttjas är en annan sak.!!

Jag tycker barn under1-1½år inte ska gå på dagis helt tid pga. att dom inte ha så jätte stort behov av de.
Hade jag haft möjlighet hade jag vare hemma med Melwin fram till han är 2-3år men den möjligheten finns inte nu.!
Men de finns ju visa mamma/pappor föräldrar som inte ha möjligheten att jobba halv tid och måste ha barnen helt tid på dagis.
Själv tycker jag dagis är  jätte jätte bra för både utvecklig och lära sej ge och ta.
Nu blev de dubbla utbud men vet inte riktigt hur jag ska förklara mej-hehe..!!

Ni förstår säkert vad jag mena..!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack det är rätt okej med oss! Barnen är snoriga, men det är väl de flesta barn denna årstid =)



Ja, det är ju olika det här när det gäller dagis. Visst skulle jag vilja vara hemma längre med Hjalmar, men vi har valt att låta han börja på dagis from oktober (av flera olika anledningar). Men är säker på att det passar honom till 100 % och är inte ett dugg orolig, men vi kommer joba deltid och det blir hemgång efter mellis. =O)

2008-09-03 @ 22:30:10
URL: http://killmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0