BVC

Igår va vi på BVC och träffa en doktor, öroninflamation är de inte-skönt.
Men däremot som jag misstänkte är de nått med hans magsmältningar att göra.
Han äter ju ALLTID sina 4mål varje dag välling vid 6-7 lunch vid 10-11 (gröt) Middag vid 15-16(vanligt mat och välling 19-19.30.
Men när man fika är bort hos folk bruka han få smörgåsrån, mellanmål bägare, frukt med mera.
Men varje gång han fått de så få han så där oerhört ont i sin lilla mage. -stackarn
Jag berättade de för läkaren och dom sa åt oss att ta bort ALLT extra och när vi fika så ska jag ge han gruka tomater en bit morot som jag dela i små bitar som han kan få trula på med.

FÖr grönsaker är inte lika mättande som dom andra sakerna  utan de driver mest vätska och näring vilken är både bra och nyttigt.
Så nu bli de att göra så.
Ska även testa idag en ny metod och tilllägga ett mellanmål om de gå förut ha de inte fungera men vi hoppas att de gö de idag.
Små äta för Melwin verka inte fungera för de är oftast då han skriker hela nätterna.
För Melwin är de JÄTTE JÄTTE viktigt med exakta tider på maten.
Som idag blev de frukost 6 (välling) Lunch 10(gröt) Mellanmål 12.30 (macka och mjölk tror jag) middag vid 15 (potatis bullar) och vällling 19.
Vi få se hur detta fungera på min lilla skatt för jag hata se han ha så där jäkla ont.

Tror jag ha förklara lite i allafall..

Kommentarer
Postat av: josephine

hoppas det går bra idag med hans mat tider nu då =)

2008-09-30 @ 08:56:22
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0