Hemma på permis

Nu ska vi se vart vi ska börja.
Va ha i allafall fått tillbaka internet vilket är en stor lättnad.

Ja nu börja vi våra uppdatering

Onsdag

Ionsdag börja Melwins på allvar matvägra men han bruka ju göra de så jag tänkte inte mycke mer på den saken.
Han somna som vanligt och så klart på tom mage efter som han matvägra.
Tempen va otroligt hög ca 40 grader så han fick sova med mej.
Själv gick jag och la mej vid 20.30 pga att jag känner på mej att natten kommer bli tung.

Vid 02.30 vakna jag av att Melwin rycker till yra i sömnen, jag smeker han på pannan och han är dyng sur i svett.
Efter en stund så hör jag inte Melwin andas och jag hör hur han försöker åte få andan och jag rycker upp han snabbt och smeker han snabbt på ryggen och andan kom efter 6-8sek.
Jag skriker på Micke som sover på soffan han kommer springande.
Håller i Melwin medans jag packa väskan, och gö mej klar.

Sedan så for vi upp på Akuten och då va klockan 03.15 när vi va uppe på plats.
Jag möts av en SKIT otrevlig sköterska som frågade satte vad jag hade med ett sånt här litet barn uppe på natten och göra.
Jag förklarade allt och hon fnäser åt mej att jag skulle ringt innan vi kom in.

Efter mycke om och men tempa den han och tempen va på 41grader.
Vi gå in på ett undersökningsrum och invänta läkare som kommer ganska snabbt.
Hon undersöker Melwin och hitta ett blåsljud på lill hjärtat och hör att han andas tungt så vi bli inlagd på avdelning 44.
När vi kommer upp ta de blodsaturation och massa prover på Melwin, vi testa även och få han äta men de gick inte.
Onsdag vid 9-10 kommer ronden och undersöker Melwin och lyssna på hans hjärta men de hör ingenting som är fel (dålig läkare som undersökte honom).
Vi bli hemskickade och sagt och gjort for vi hem och då började de värsta av allt.

Vi tog de lugnt hemma under hela onsdagen försökte få han att äta och dricka men gick inte nå vidare bra.
Vid 19 som vanligt så ska jag ge han kvälls målet och han vägra men efter lite tjurig heter från mamma så fick jag in han 150ml.
Men de dröjer inte många min så kommer allting upp över hela mej och hela soffan.
Vi börja torka spy och sedan hoppas båda två in i durschen. 
Jag tänkte inte mer på saken.
Vid 03.00 vakna han och spy igen vi byter i sängen och somna som.
Vi hinner bara sova nån timma så spy han igen och så där höll hela natten till torsdag på.

Torsdag:

Vi vakna som vanligt vid 7 testa med välling och han äter jätte bra.
han åt upp allt men efter ca 5 min efter allt kom i honom kom de upp.
Inge vatten ingenting ville han ha heller.
Jag ringer sjukvårds rådgivningen och berätta om allting och de säger åt mej vänta till barnakuten öppna så ska jag ringa dit.
Under tiden jag ringer sjukvärdsrådgivningen så sitter Melwin helt av slappnad och led lös i mitt knä han bruka inte göra så.
Han hade även temp nu på ca 39,5grader.
Sagt och gjort och när jag ringer dit så säger idioterna att de ska ringa upp mej vid 12 så jag ringer sjukvårdsrådgivingen igen och de säger åt mej fara upp.
08.30 va vi på plats och där möts vi av 3 läkaren och 4 skötersker.
Dom ta av mej pojken och sätter massa slanger på honom jag börja gråta.
De ta prover och håller koll på han och ser på ekg att hjärta slå i otakt.
läkarna undersöker honom och inser ganska snart att MELWIN är rejält ut troka inte konstigt sa jag han vägra ju dricka ät och när han liks väl gö de spy han ju bara.
Jag sa ni skickade ju hem mej i onsdags och tyckte Melwin va pigg och kry.

Dom lägger in oss på avdelning 44 och då bli allt värre, Melwin kan inte sitt inte prata inte säga mamma han är helt avslappnad och loj.
Dom inser ganska snabbt att de ska sätta dropp på honom och ha ekg maskin inkopllad sagt och gjort så va allt under skaplig kontroll.
Jag fick gå ut ur rummet medans doktorn undersökte melwin i lugn och ro.
När dom kommer ut så misstänker de att Melwin ha en hjärt sjukdom men vvad vill dom inte säga.
Men de kan inte göra nått ul pga. att Melwin är ha vare på passa dålig så
gö de ul nu visa de bara en massa tok och fel. (vi ska bli kallad om 6v )
Natten gick ganska bra Melwin va nästan okontakt bar men på fredag morgon va de lite bättre.

Fredag

vi väger Melwin och han väger endast 7800gram vilken är väldigt lite han hade gått ner 700gram nu.
Jag blev rädd och ronden kommer och förklara allt för mej att de ska sätta en sond på Melwin så han f¨å nån kraft och fungera inte sonden sätter vi tillbaka droppet.
De sätter en sond och de gå inte allt han lider verkligen att ha den på sej och han m¨inte alls bra.
De sonda han en gång sedan få lill grabben för sej att rycka ut den och sagt och gjort va den borta.

De testa sätta tillbaka den men icke de gick inte.
Vi tvångs mat han med vätske ersättning men de gick inge vidare.
Men efter massa grejs så gick de skapligt.

Vi kämpade på hela lördagen.

Lördag:
då kommer ronden och undersöker honom lyssna på hans lilla hjärta noga och sedan så lyssna på de lungor, kolla höra med mera.
De fråga om vi vill testa åka hem på permis för att se om han hellre vill äta hemma en på sjukhus.
Vi far hem och testa mata men icke de gick väl inge bättre lite fick vi i men men inte mycke mera.
Till kvällen när de va välling dax så kräks han en lite mängd men ingen större fara.
Han somna på tom mage.

Natten sov vi kanon bra hela familjen hemma och vi tyckte de va skönt at vara hemma.

Söndag:

Vi skulle på åter besök klockan 9 och vi vakna 07.30 han åter välling 200ml och de fick han behålla.
Vi far upp och få träffa ronden och vi väger han igen och då stanna vågen på 7600gram.
Dom undersöker hjärtat och tycker vi ska stanna över dagen för att se så vi få i han tillräckligt med mat och vätska.
Allt ser bra ut men de ska ju ge han mat hela tiden så de fungera inte alls.
13.00  så passa Micke Melwin medans läkaren kalla på mej så jag gick iväg och surra med han.
Under tiden spy Melwin upp all mat och vätska så vi bli kvar över natten.
De sätter dropp över natten så han få i sej näring.

Måndag:
Idag så vägde vi Melwin igen och då stanna vägen på 7500gram.
Vi ha fått i han bra med mat idag 230ml välling på morgonen en portion gröt till lunch med pure och till middag fisk och potatis samt 100ml vätska.
Nu till kvällen så ville inte Melwin äta välling så han somna på tom mage.
Vid 10.30 kommer ronden in och vi prata lite allmänt om Melwins tillstånd.
De vill att jag ska testa få i han mat under dagen och fungera de bra så ska vi få åka hem på permis i efter middag.
Sagt och gjort så ha han ätit bra idag så nu är vi hemma på permis och hoppas verkligen att han få behålla all mat och att han tänker äta som vanligt igen.


Fel som misstänkt på Melwin först magsjuka men de insåg de ganska snabbt inte va.
De vet inte riktigt vad som ha vare fel efter som han inte ville äta dricka eller dyligt och inte fått behålla någonting.

Om allt gå bra här hemma bli vi utskrivna imorgon och sedan ska de kalla oss om 6-8 v till UL för hjärta samt 8-12 veckor för att följ följa hans vikt på kliniken.

Detta ha vare en lång historia jag ha säkert glömt hälften.
Nu ska jag mysa ner mej i soffa med en kopp te och sedan ska jag njuta av en GLAD nyhet jag fått veta idag.. =)=)

Lite bilder från våra dagar.
Onsdag




Torsdag







Fredag:




Lördags söndag:




Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Åh vilka jobbiga dagar ni har haft. NU hoppas vi att allt bara blir bättre & bättre =)

2008-11-17 @ 20:04:29
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Lisa

Lillskatten då.Hoppas prinsen eran blir frisk och kry snart,tänker på er!! <3

Kramar i massor!

2008-11-18 @ 07:05:02
Postat av: Emma Halvarsson

Men lillknoppen då! :-( Hoppas han blir pigg och kry snart igen..jobbigt sånt dära! Fick rysningar när jag såg rummet ni låg på inne på 44:an...vi fick ligga där med Oscar oxå i våras när dom upptäckte hans förkylningsastma. Hemskt att se dom ligga i den där hemska sängen..huuuu. Skickar en massa styrkekramar till er!! Kram //emma

2008-11-18 @ 10:30:53
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: Mickan - Mamma till Noel

Hoppas att Melwin blir frisk snart!

2008-11-18 @ 11:59:19
URL: http://mickaann.blogspot.com/
Postat av: -C-

Hua då.. =/



Tänker på er! =)

2008-11-18 @ 12:43:38
URL: http://-C-.bloggagratis.se
Postat av: Eva

lill-knodd.... hoppas på tillfrisknande snart

2008-11-18 @ 12:57:32
URL: http://evadahlstrom.blogg.se/
Postat av: IdaB

Huga då!!!



En massa kramar till er!!!

2008-11-18 @ 13:41:20
URL: http://www.backeus.bloggagratis.se
Postat av: Mallan

Huga va hemskt !! Men skönt att han börjar få i sig mer å mer mat !!

2008-11-18 @ 19:15:46
Postat av: Kisse

Usch vad hemskt, hoppas han snart blir pigg och det inte är något allvarligt.

2008-11-18 @ 20:24:44
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se
Postat av: Mia =)

Hoppas verklgen de blir bättre snart!!!

2008-11-24 @ 19:53:10
URL: http://svalan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0