V.15

Min graviditet - BF Lör 20 jun 2009 Uträkning utgår från dagens datum: Sön 21 dec 2008.
Din graviditet startade Sön 14 sep 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Sön 28 sep 2008 (ägglossningen).

 Du är på dag 99 av 280. (35,4%).
Du är i vecka 15.
Du har gått 14 fulla veckor och 0 fulla dagar (v14+0).
Du är i 3:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 20 jun 2009
Du har 181 dagar kvar till förlossning.

Idag ha jag gått in i V.15 vilket känns helt otroligt att ha gått så långt.
Tiden bara springer iväg, illa mående på morgonen är fortfarande kvar.

Jag känner nått fldder i magen tror de är bebis, med Melwin kände jag inge sånt så jag ha svårt att säga om de är bebis eller inte men jag tror de.
Ha hänt ett par gånger.
De känns konstigt att man ska bli två barnsmamma, men samtidigt ska de bli oerhört mysigt.
Ha inte fatta riktigt att jag är gravid, känner mej inte som de och så men de ska verkligen bli roligt.
Ne nu stå de en liten älskling bredvid mej och är arg för han inte få knappa på datorn.
Men dom sista orden kan han ju få skriva av sej tycker jag.. hihi

fcfsaaffddddddddddddddddddddddddddd fsssssssssssssssss0000000000000
fsdafgvassddddddddddddddddddddddpioeojdtg
Av Melwin...Gravid vecka 15
Bilden föreställer barnet i vecka 15
Illustration: Svenska Grafikbyrån
Förstora bilden 
 Bilden föreställer mamman i vecka 15
Barnet
Fostret kan suga på fingrarna. Huden är fortfarande mycket tunn. Barnet börjar lagra kalcium för att utveckla skelettet. Fostret har i princip formats färdigt. Även ansiktet är klart och tydligt, men öronen utvecklas fortfarande lite. Barnet kan hicka. Om du känner fosterrörelser nu kan det kännas som regelbundna tickningar i magen som pågår i några minuter.
Mamma
Eftersom fostret lagrar kalcium kan du under den här perioden bli sugen på mjölk. Drick gärna mjölk både nu och senare. Ditt hjärta har växt och har nu 20 procent högre kapacitet för att klara syretillförseln till både dig och fostret. De flesta har nu vuxit så mycket att kläderna börjar bli för trånga. Psyket påverkas allt mer. Många känner sig svartsjuka och drömmer starka livliga drömmar.
Gravid igen
Många kvinnor som har barn tidigare tycker att de ägnar barnet i magen för lite uppmärksamhet, vilket skapar skuldkänslor. Det är naturligt att inte vara lika uppfylld av sin graviditet när det samtidigt finns äldre barn att ta hand om. Njut när du kan och hinner.

Kommentarer
Postat av: -C-

Oj vad tiden går! snart halvvägs juh!

2008-12-22 @ 00:10:13
URL: http://-c-.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0