Mat problem

Ja de är vad vi ha med Melwin här hemma, Han vill BARA äta välling klockan 5-7 och sedan vid 12 gröten.
Sedan vägra han äta dricka någonting från 12 till 5-7 morgonen efteråt och de är inte alls bra.
Idag kontaktade jag BVC pga. attt jag känner mej förtvivlad över att han varken äter eller dricker och där blev jag rekomenderad att köpa saltade cips och piggelin för att få i han salt pga. törsheten och piggelin för att han ska få i sej vätska.

Nu är vi hos hans farmor för att byta miljö lite, ha fått i han en massa chips vilket han gillade skarpt samt en piggelin och de tyckte han va super gott gott.
Själv gö de super ont inom mej  för jag ha VERKLIGEN emot sådana go saker till Melwin pga. tänder och andra orsaker men nöden ha ingen lag.
När jag få i han vanlig mat så kräks han och tjöjs verkligen ha total vägra äta vvanlig mat igår fick ha nendast en enda makaron och han hinner bara få in den i munnen så kräks han och tjöjs en massa för att han inte kan äta.
De gö ont i mammas lill hjärta se han så här.
Nån magsjuka är de inte kvar de är nått annat som är problem nu nått med maten att göra.

Vi få se hur de gå nu vid 12 tiden på lunchen han ska få en kokt potatis med salt smör och lite sås allt för att få tillbaka mat vannorna.
Varför jag ska extra salta maten är för att jag ska få han törstig eftersom jag inte få i han nån vätska annars.

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Halloj! Hoppa verkligen att det går över till det bättre snart så han börjar äta ordentligt igen...

2008-12-16 @ 11:26:00
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Emma Halvarsson

Det är inte kul när barnen inte äter, oscar har inte ätit riktigt sen i fredags han heller...blir galen!

2008-12-16 @ 12:17:14
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Men OJ..menar du att han äter endast frukost o lunch, 2 gånger på ett dygn o sedan inget mer?? Förstår att du blir orolig, skulle jag oxå ha blitt ifall Nils åt lite!! Hoppas verkligen att det vänder, att han börjar äta mer snart annars måste ni ju uppsöka BVC, sjukhuset eller liknande o få hjälp/råd hur ni ska gå till väga!

2008-12-16 @ 12:27:20
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: -C-

vilken diet. Jag tror jag ska matvägra ett tag så B köper em lite saltade chips och piggelin åt mig ;)



Skönt att han får i sig det i alla fall. Är det så att han sväljer ner maten och sen kräks. Eller köjs han upp maten? (du skrev lite både och om jag förstod det rätt)



Tänkte om han kanske inte gillar "klumparna". Hoppas det blir bra snart i alla fall. Och att ni får veta orsak. Inge kul att ständigt se någon må dåligt och inte veta varför =/



Kan det röra sig om någon allergi lr något? Känner han sig dålig efter mat så vill han ju förståss inte äta.

2008-12-16 @ 14:57:14
URL: http://-c-.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0