Jul Avslutning på Öppna förskolan

Idag så pallrade vi oss till öppna igen efter alla sjukdomar.
Anita förskole fröken blev glad att se oss, men jag fick veta idag att skönsmons öppna förskola kommer att stängas och inte öppna mera.
Så idag blev de både julavslutning samt, sista gången på öppna förskolan.
De känns fördjävligt.
Ledsen blev jag när man fick höra de.

JAg och Melwin va som vanligt först vi lekte men efter en kortis kom Emma och sötis Alfred.
Vi surra och sedan dök Tilli och Lotta upp.

När vi sitter och fika avslutnings fika så kommer Kim, Stina, Anna, Noel, Karin och lilla Maja dom sätter sej ner och fika dom med.
Vi blev bjudna på Lussevete längd med russin i och peppa kakor, samt julmust och kaffe en riktig lyx dag på öppna måste jag säga de vare.
Efter en till stund dyker Anna-Lena och Oscar upp. Så full pott igen va de.
Trevligt värre.
Vi som blive en sån mysig grupp där alla kommer in, så ska skönsmons öppna läggas ner för kommunen är dum i huvudet..:(

Efter fika blev de bus för barnen och massa surr för oss vuxna, vi tycker de är väldigt dåligt att kommunen ska stänga denna bra öppna förskola som de är så mycke barn och föräldrar på.
Fyyyy bubblan.
Men vi skrev i allafall ner namn telefon och e.mail adress till alla på ett papper som Anna-Lena skulle mejla oss.
Så vi kan ju hålla kontakt ändå men de känns surt att veta att inte ha sin bas tid på öppna varje onsdag mellan 12.30-15-30.

jajja nu är vi hemma både middag och lucnhen ha gått bra idag.
Visst tid ta de men de är de verkligen värt bara han äter.
Mycke lek och grejs få de bli vid mat bordet men allt är tilllåtet, bara han äter.

Lite pix från vår dag på öppna som känns sorgsen att man aldrig mer kommer kunna gå dit:(

       

(alla små bilder jag visa i bloggen ska man kunna  trycka på så bli bilderna större)




       




    



Kommentarer
Postat av: nikita

vänta, jag tror du glömde nämna att öppna förskolan ska stänga..

2008-12-17 @ 17:21:12
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Emma Halvarsson

Visst är det tråkigt att dom stänger alla Öppna fsk..samma sak i njurunda. Fast vi som bor åp Essvik har det bra för här finns en privat Öppen fsk som Willes dagmamma driver i baptistkapellet så det kommer iaf att finnas kvar! Det har betytt jättemycket för mig under mina barnledigheter.

2008-12-17 @ 18:34:29
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: G

VIsst är det alltid synd, men jag ser ju hellre att de stänger Skönsmon som ligger praktiskt taget ligger i stan än något längre bort eller de som finns i utsatta områden... Eller ser du hellre att de höjer skatten?

2008-12-17 @ 22:59:01
Postat av: Therese *Mamma till Melwin*

Postat av: G

VIsst är det alltid synd, men jag ser ju hellre att de stänger Skönsmon som ligger praktiskt taget ligger i stan än något längre bort eller de som finns i utsatta områden... Eller ser du hellre att de höjer skatten?



2008-12-17 @ 22:59:01



SVAR: Ja de anser jag.. Sedan så vet jag att kultis lokal kosta betydligt mer i hyra än vad kubens öppna gör.

De är tragiskt. För lokalen i fråga ska finnas kvar för skolan och de är så att både skolan och öppna förskolan dela på denna lokal så den kan kosta lika med noll.

Och personen som leder öppna förskolan ska inte heller gå i pension

2008-12-18 @ 08:33:44
URL: http://livetsommammma.blogg.se/
Postat av: G

Så om valet står mellan Kulturmagasinet (som alla i hela stan kan nå enkelt) och Skönsmon dit man måste åka på tvåan om amn inte bor där, förrutom resvägen in till stan, så tar du hellre att Kulturmagasinet stänger? Frågan är ju vilken som flest människor har nytta av... Sedan finns alltid kyrkis om man vill gå där kvar på Skönsmon.



Men skolan och öppna kan ju inte vara där samtidigt, för man kan ju inte ha lektion mellan bebisarna eller? Visst kan man dela på lokalen, men då måste ju skolan sina barn någon annanstans då öppna ska ha lokalen.

2008-12-18 @ 16:17:41
Postat av: Therese *Mamma till Melwin*

Postat av: G

Så om valet står mellan Kulturmagasinet (som alla i hela stan kan nå enkelt) och Skönsmon dit man måste åka på tvåan om amn inte bor där, förrutom resvägen in till stan, så tar du hellre att Kulturmagasinet stänger? Frågan är ju vilken som flest människor har nytta av... Sedan finns alltid kyrkis om man vill gå där kvar på Skönsmon.



Men skolan och öppna kan ju inte vara där samtidigt, för man kan ju inte ha lektion mellan bebisarna eller? Visst kan man dela på lokalen, men då måste ju skolan sina barn någon annanstans då öppna ska ha lokalen.



2008-12-18 @ 16:17:41



SVAR:



Nr 1:

Jag ha ladrig sagt att bo ska lägga ner kultis för att skönsmon ska vara kvar, jag tycker absolute de ska vara kvar för att folk ska kunna åk dit.

Men jag tycker inte de fanns någon som helst anledning att lägga ner skönsmons öppna som kosta typ ingenting imån.

För de är långt för Bredsand, njurunda bor ochså vidare attt åka och dra ungarna till stan för att gå på öppna.

Skönsmon ligger mitt i mellan och hade vare perfekt att ha kvar.



Svar Nr 2:

Jo skolan och öppna dela på den lokalen öppna ha, öppna på skönsmon ha öppet måndag mellan 9-12 och efter middagen ha skolan den lokalen sedan tisdagar är de oxå bara öppet mellan 9-12 sedan onsdag är de öppet mellan 9-12 sedan på eftermiddagen mellan 12.30-15.30 särskild grupp.

2008-12-18 @ 18:58:24
URL: http://livetsommammma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0