Begravningen över

Idag ha vi haft en tung dag, började med att hämta smörgås tårta i kvissle sedan for darling och lämna mej och prinsen hos mammamormor där lillen skulle vara idag.

Vi tyckte inte han behövde vara med på begravningen.
Sedan va den mitt i hans sov tid oxå.
Vi for vid 12 från söder och de gick bra att lämna hjärtat jag hade fått han sova ute i vagnen och de va ju ett plus så han orkade med sej.
Vi kommer till matfors och knölen kommer i magen fyyyyyy vad allt kändes hemskt och jobbigt men men de skulle göras så ingen utväg fanns  de.

Blommorna som skulle läggas på kistan delades ut samt vi hade med en nallen med en text som va från Melwin som vi skulle lämna och sätta på kistan.
Begravningen börja och allt känndes tungt, vänne och jag höll varandra i handen under hela begravning cermonin..
när dom börja berätta om personen i fråga så fall de och tårarna rann tätare.

Efter en stund va de kistans tur att få rosorna på sej, vi gick fram la vår rosa och sa vår sista hälsning.
La nallen och en ros från Melwin och så sa vi "Sov gott gammelmormor, hoppas du ha de bra nu kram från barnbarnet Melwin.. =)"
Micke och jag la vår ros Micke sa"Sov gott Mormor Älskar dej" Jag sa sov gott Sonja Ha de bra"

När begravningen va över så skulle allt fixas och begravnings fika skulle annornas.
Vi hade en lokal på tallskogen där vi hade begravnings fika och allt ha gått jätte bra där.
Mycke människor hade skicka pengar på olika fonder samt att de va 4 st stora fina begravnings kransar i kyrkan.
Vår från kusinerna med familjer va de röda rosor på.

En gudars tung dag ha de vare trots de inte är min släkting och de är mickes släkting så ha de vare oerhört tungt och jobbigt.
Jobbigt att se Micke o Mickes mamma lida då lider jag med så eneklt är de hata se folk ledsen och lida så dära.

Nu ska jag ta ansvaret hemmet, de ligger massa jobb framför mej när man vare borta en hel dag.
Imorgon bli de nog stan och fika med Mickes släkt vi få väl se hur de bli.
Hörde de va Många idag som ville se vår prins så kanske få fixa de imorgon innan visa lämna Sundsvall..

Tack Sonja igen för den tiden tillsammans med dej, ja hann lära känna dej i 5 år och dom åren är jag tacksam över.
Jag kommer minnas dej som en glad, omtänksam, posetiv kvinna med mycke glädje om dej.
Jag ska göra allt för att Melwin ska få höra allt gott och bra om dej vår älskade mormor, gammelmormor och sonja.
Micke säger alla minnerna med dej och morfar kommer han ha nära hjärtat och ingenting han kommer glömma i första taget.
Vi ska besöka din grav ofta och sätta en blomma då och då.
Du ska bli gammelmormor igen i sommar om allt gå som de ska.
Vi hoppas du finns med oss men de tror vi sten hårt på.

Tack Sonja vi älskar dej..

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Aldrig roligt med begravningar men det måste ju tyvärr göras... Skönt att det är över iaf

2008-12-18 @ 19:14:16
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Emma Halvarsson

Uscha va jobbigt men skönt att det är öber iaf. Vi var på Henkes morfars begravning i fjol och det var jättejobbigt att se Henke så ledsen..:-/

2008-12-18 @ 21:04:09
URL: http://emmzan80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0